Strona główna KOMUNIKACJA Rewolucja w komunikacji miejskiej

Rewolucja w komunikacji miejskiej

0

Na Esperanto nie dojadą autobusy linii 512, lecz 527, zniknie „ósemka”, a w zamian będziemy mieli „jedenastkę”, z kolei linia 159 ominie Wolę, za to wróci 155, ale z inną trasą – ZTM przedstawił zmiany w komunikacji po otwarciu metra.

14370003347_3c363d3d8f_zPo uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra zostaną uruchomione dwie nowe linie tramwajowe – 11 i 13. Na swoje stare trasy sprzed budowy metra powrócą tramwaje siedmiu linii – 3, 4, 6, 10, 18, 25 i 26. Zmienią się natomiast trasy linii 22 i 28.

Na obecnych trasach pozostaną tramwaje dwóch linii – 20 i 41. Zmieni się częstotliwość kursowania linii 23. Bez zmian będzie kursowało dziesięć linii – 1, 2, 7, 9, 14, 15, 17, 27, 33 i 35. Zostaną uruchomione wariantowe kursy linii 24 i zlikwidowana linia 8. W kolejnym etapie, po oddaniu do użytku linii tramwajowej na Tarchomin swoje trasy zmienią tramwaje linii 2 i 17, a po zakończeniu budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich również linii 6, 11 i 28.

Nie zmienią się trasy linii autobusowych – 102, 105, 160, 166, 718 i 738. Autobusy linii 109 wrócą na trasę sprzed budowy metra. Trasy autobusów linii 125, 187 i 805 zostaną skrócone. Inaczej pojadą autobusy linii 159, 174, 178, 338, 518, 512 i 527. Zostaną uruchomione nowe linie autobusowe (ekspresowe i zwykłe) dowożące pasażerów do stacji metra – 155, 202, E-3, E-5 i E-7.

– Przeprowadziliśmy konsultacje, po zakończeniu których wypracowaliśmy nowy, optymalny układ sieci komunikacji miejskiej. Wiele linii autobusowych i tramwajowych powróci na trasy sprzed budowy, trasy kilku linii zostaną nieznacznie skorygowane lub skrócone. Nowością, na której najbardziej skorzystają pasażerowie będą linie dowozowe do stacji metra – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Co zmieni się w trasach linii kursujących po Woli?

  • Linia 8 zostanie zastąpiona na Bemowie i Woli (w relacji Bemowo – Wola – Ochota) nową linią 11 kursującą z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu, a na ul. Grochowskiej (w relacji Grochów – Śródmieście) linią 22, która będzie kursowała co 10 minut.
  • Tramwaje linii 10 wrócą na trasę: WYŚCIGI – … – al. Jana Pawła II – Prosta – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – … – OS. GÓRCZEWSKA. Częstotliwość kursowania – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta. Dodatkowo rozkład jazdy linii 10 zostanie skoordynowany z rozkładem nowej linii 11.
  • Nowa linia 11 dowiezie mieszkańców Bemowa i Woli do stacji metra Rondo Daszyńskiego: Os. Górczewska – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – Towarowa – Grójecka – Pl. Narutowicza. Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta.
  • Trasa linii 22 zostanie skorygowana: PIASKI – … – most Poniatowskiego – al. Zielenicka – Grochowska – WIATRACZNA. Dzięki temu zastąpi na ul. Grochowskiej linię 8. Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.
  • Tramwaje nowej linii 13 połączą Szmulki z ciągiem al. Solidarności i będą kursowały trasą: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA – al. Solidarności -Młynarska – Obozowa – KOŁO.
  • Linia 23 nadal będzie kursowała na trasie: CZYNSZOWA – al. Solidarności – Młynarska – Obozowa – NOWE BEMOWO. Częstotliwość kursowania obu linii będzie co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.
  • Linia 24 w większości kursów będzie kursowała na obecnej trasie, a w wybranych kursach tramwaje zakończą trasę na pętli WIATRACZNA. Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu, 7 – 8 minut poza godzinami szczytu i 15 minut w święta.
  • Także linia 26 wróci, jak wiele innych linii, na swoją starą trasę: OS. GÓRCZEWSKA – … – al. Solidarności – Targowa – Grochowska – WIATRACZNA. Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu 7-8 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne. Przywrócenie trasy linii 26 spowoduje likwidację zastępującej ją linii autobusowej 226.
  • Linia 105 pozostanie na swojej obecnej trasie. Będzie kursowała co 8-10 minut w godzinach szczytu, co 7-8 minut poza szczytem i co 10 minut w święto.
  • Linia E-5 połączy Jelonki ze stacją metra Rondo Daszyńskiego, autobusy pojadą trasą: OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO i zatrzymają się na przystankach: Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowska, Siemiatycka, Sternicza, Szeligowska i Ciepłownia Wola. Częstotliwość: 8-10 minut w godzinach szczytu.
  • Linia 109 wróci na trasę sprzed rozpoczęcia budowy: OS. GÓRCZEWSKA – … – Kasprzaka – Prosta – rondo ONZ – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (powrót: Emilii Plater – Świętokrzyska). Częstotliwość – 4-5 minut w szczycie, 7-8 minut poza szczytem, 10 minut w święto.
  • Linia 159 zostanie wycofana ul. Towarowej i skierowana przez Dw. Zachodni do pętli CH BLUE CITY: EC SIEKIERKI – … – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie (powrót: Al. Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka) – Al. Bohaterów Września – Opaczewska (powrót bezpośrednio Opaczewską) – CH BLUE CITY. Częstotliwość – 8 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem i 12 minut w święto.
  • Nowa linia 155 dowiezie mieszkańców Koła do stacji metra: KOŁO – Obozowa (powrót: Newelska – Księcia Janusza) – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka (powrót: Ordona) – Prosta – Żelazna – Al. Jerozolimskie (powrót: Towarowa) – PL. ZAWISZY. Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
  • Linia 512 zostanie skierowana przez ul. Targową i południowy odcinek ul. Jagiellońskiej do stacji metra STADION NARODOWY. Częstotliwość: 7,5-10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i 20 minut w dni świąteczne.
  • Linia 527 zostanie skierowana do pętli ESPERANTO: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Okopowa – Anielewicza (powrót: Anielewicza – al. Jana Pawła II) – ESPERANTO. Częstotliwość: 7,5-10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w święto.