Na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Młynarskiej ul. Górczewska będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Dodatkowo na skrzyżowaniu z ul. Syreny pojawi się możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Pasy do skrętu w prawo zostaną natomiast zlikwidowane na skrzyżowaniu z ulicą Płocką.
– Arteria ta do tej pory niemal wtłaczała do centrum stolicy tysiące samochodów. Chcemy to zmienić. Budowa II linii metra, parkingów Parkuj i Jedź czy poprawa siatki połączeń komunikacji miejskiej to sposoby zachęcenia mieszkańców do tego, by korzystali z transportu zbiorowego. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zwężeniu wolskiego odcinka ulicy Górczewskiej do dwóch pasów – tłumaczy wiceprezydent Renata Kaznowska.
Spacerujących od jezdni oddzieli pas zieleni, droga dla rowerów i kolejny ciąg zieleni. Chodniki zaprojektowano tak, by jak najrzadziej krzyżowały się z ciągami rowerowymi. Dodatkowo wszystkie przejścia dla pieszych przez jezdnie ulicy Górczewskiej będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Lokalizacje obecnie istniejących przejść zostaną niemal w całości zachowane, ale też pojawi się nowe w rejonie ul. Sokołowskiej (w obszarze stacji metra Młynów).
Uzupełnione zostaną również drogi dla rowerów. W związku z przewidywanym wzmożeniem ruchu cyklistów, dwukierunkowe drogi rowerowe pojawią się po obu stronach ulicy. Ponadto przy ul. Górczewskiej przewidziano dostawienie kolejnych stacji Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo. Stacje pojawią się m.in. przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego, a także w rejonie stacji wybudowanej stacji metra.
Niemal wzdłuż całej ulicy pojawi się szpaler drzew, a pieszym towarzyszyć będą pasy zieleni o szerokości dwóch metrów i więcej. Projekt przewiduje zachowanie wszystkich cennych drzew i krzewów obecnie rosnących w przekroju ulicy.
Przy ul. Górczewskiej pojawią się również mocno postulowane przez warszawiaków miejsca parkingowe. Ulokowano je przede wszystkim w pobliżu punktów usługowo-handlowych, a także instytucji publicznych. Tam gdzie tylko było to możliwe, miejsca parkingowe przy jezdni zaprojektowano w układzie dwa miejsca – drzewo. Dzięki temu wyraźnie podkreślony zostanie zielony, miejski charakter ulicy.
Dodatkowo w pobliżu stacji metra Płocka powstaną miejsca chwilowego zatrzymania w formule „Kiss & Ride”. Dzięki temu pasażerowie będą mogli spokojnie i bezpiecznie wysiąść z podwożących ich do metra samochodów.