TBM Krystyna, tarcza drążąca tunel zachodniego odcinka II linii metra, zbliża się do stacji Rondo Daszyńskiego, gdzie zakończy pracę. Tuż za nią jest TBM Maria, która do wolskiej końcówki powinna dotrzeć pod koniec miesiąca.
Północny tunel powstającego zachodniego odcinka II linii metra jest już niemal gotowy. Tarcza Krystyna wydrążyła 2541 metrów szlaku i zatrzymała się tuż przed stacją Rondo Daszyńskiego.
– Przed Krystyną dosłownie ostatnie centymetry. Z przodu tarczy jest już tylko ściana dzieląca stację Rondo Daszyńskiego od nowo wybudowanego odcinka. Jej pokonanie wymaga specjalnego przygotowania. Spodziewamy się, że TBM wydrąży ostatni fragment tunelu dziś wieczorem lub jutro rano – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Operacja przebicia ściany dzielącej nowo wybudowany fragment II linii metra od jej już funkcjonującego odcinka musi przebiegać bardzo precyzyjnie. Stąd m.in. dodatkowe przygotowania i wyposażenie Krystyny w ostrzejsze narzędzia skrawające.
Wkrótce do wolskiego ronda dotrze również TBM Maria. Tarcza wydrążyła już blisko 2400 (z 2545) metrów południowego tunelu. TBM powinien, więc dotrzeć na Rondo Daszyńskiego na przełomie sierpnia i września.
Podziemna kolej pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego dalej w głąb Woli do stacji Płocka (C08) umiejscowionej pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) wybudowanej pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Tam także powstają tory odstawcze i komora do zawracania. Łącznie to około 3,4 km nowej trasy.