Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w okolice przyszłej stacji metra Księcia Janusza, buspas w al. Prymasa Tysiąclecia oraz dodatkowe kursy tramwajów i autobusów na trasach objazdowych związanych z budową metra – o takie rozwiązania zabiega Urząd Dzielnicy Wola.
Wkrótce zakończy się budowa wolskich odcinków II linii metra. Władze Woli zwróciły się do prezydenta Warszawy z prośbą o pomoc we wprowadzeniu postulowanych przez wolskich urzędników rozwiązań komunikacyjnych.
Władze Woli proszą m.in. o rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w okolice przyszłej stacji Księcia Janusza. – Bardzo się cieszymy, że strefa zostanie powiększona, jednak chcielibyśmy, żeby została ona wyspowo ustanowiona również w rejonie stacji Księcia Janusza. Pozwoliłoby to uniknąć niekontrolowanego parkowania i ochronić mieszkańców tego rejonu przed niekorzystnymi skutkami zwiększonej liczby samochodów – przekonuje Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. – Brak strefy płatnego parkowania w tym miejscu grozi komunikacyjnym paraliżem na ulicach Koła i Ulrychowa, którego pragniemy uniknąć – dodaje.
Kolejną sprawą jest jak najszybsze wytyczenie buspasa w al. Prymasa Tysiąclecia, na odcinku od ul. Górczewskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich. – Naszym zdaniem powinno to być działanie priorytetowe, ponieważ z jednej strony chcemy promować transport publiczny, a z drugiej każemy stać pasażerom w korkach, przez co ich przejazd znacząco się wydłuża – mówi burmistrz Strzałkowski. – Wprowadzenie wydzielonej jezdni dla autobusów mogłoby ten problem rozwiązać – dodaje.
Dużym problemem są również przepełnione autobusy i tramwaje, które kursują na trasach objazdowych w związku w budową metra. – Otrzymujemy bardzo dużo sygnałów, szczególnie z rejonów ul. Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka, gdzie mieszkańcy mają ogromny problem z dostaniem się do przepełnionych autobusów i tramwajów – podkreśla burmistrz. – Czasowe wzmocnienie linii tramwajowych i autobusowych jest tu absolutnie niezbędne. Liczę, że wspólnie uda się ten problem rozwiązać. Wspieramy postulaty prezydenta w zakresie ochrony środowiska i poprawy jakości życia w mieście, dlatego uważam, że działania związane z poprawą jakości transportu publicznego muszą być dla nas priorytetem. Bez dobrej jakości komunikacji zbiorowej nie będziemy mogli realizować celów związanych właśnie z ochroną środowiska czy jakością przestrzeni publicznych – dodaje.