Strona główna KOMUNIKACJA Trzy nowe stacje metra w kwietniu

Trzy nowe stacje metra w kwietniu

Na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza prace budowlane dobiegają końca. Potem służby zewnętrzne będą mogły rozpocząć odbiory. Zgodnie z deklaracjami pierwsi pasażerowie powinni skorzystać z nowego odcinka linii M2 wiosną 2020 roku.

Stacje wolskiego odcinka II linii metra są już niemal gotowe. Nie oznacza to jednak, że będą one mogły zostać uruchomione bezpośrednio po zakończeniu prac budowlanych. Przed nami proces pozyskiwania niezbędnych opinii i zgód, a przede wszystkim pozwolenia na użytkowanie.

Do otwarcia nowych stacji dla pasażerów, na wiosnę 2020 r., prace będą prowadzone według harmonogramu:

· 29 listopada 2019 r. – zakończenie prac budowlanych wynikających z podpisanego kontraktu;

· grudzień 2019 r. – styczeń 2020 r. – odbiory służb zewnętrznych (m.in. Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Państwowej Straży Pożarnej);

· styczeń 2020 r. – zakończenie odbiorów;

· luty 2020 r. – złożenie wniosków o wydanie pozwolenia na użytkowanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

· luty – marzec 2020 r. – niezbędne procedury prawne;

· początek kwietnia 2020 r. – otwarcie odcinka.

Generalny wykonawca, firma Gülermak, przedłożył protokół konieczności, w którym wskazuje na brak możliwości prowadzenia przez siebie testów wewnętrznych w związku z niezrealizowaniem w ustalonym terminie podstawowego przyłącza energetycznego do stacji C07 Młynów (aktualnie stacja posiada przyłącze energetyczne o mniejszej mocy) przez innogy Stoen Operator Sp. z o.o. Tym samym niemożliwe było także przeprowadzenie wymaganych prawem odbiorów w trakcie obowiązującego terminu prowadzenia prac budowalnych.

W związku z tym, aby uruchomić wolski odcinek w deklarowanym terminie, urzędnicy podjęli decyzję o zmianie kolejności działań i realizowanie ich według harmonogramu przedstawionego powyżej.

Przyjęty plan umożliwi otwarcie stacji: Płocka, Młynów i Księcia Janusza w ciągu czterech miesięcy od zakończenia prac budowlanych, czyli tak jak w przypadku wschodniego odcinka linii metra M2.

Ze względów proceduralnych oraz doświadczeń z odbiorów stacji wschodniego fragmentu M2 Metro Warszawskie wpisze ustalony harmonogram do dokumentacji kontraktowej.