Zakończyły się konsultacje dotyczące zmiany organizacji ruchu na ulicy Obozowej. Wynika z nich, że mieszkańcy nie chcą ścieżki rowerowej, ale za to…
Z konsultacji, które odbywały się przez ponad miesiąc oraz opinii przysłanych na adres mailowy, wynika, że mieszkańcy chcą:
- wydzielone przystanki tramwajowe (wysepki) przy skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy i Majakowskiego;
- sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy, Magistracką i al. Prymasa Tysiąclecia;
- wydzielone miejsca parkingowe wzdłuż ul. Obozowej;
- dodatkowy pas postojowy (parkingowy) na jezdni południowej ul. Obozowej na odc. ul. Radziwie – ul. Banderii;
- wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej (od Centrum) w ul. Ciołka;
- zakaz skrętów w lewo z ul. Obozowej w ul. Deotymy i ul. Dahlberga;
- wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej (od Centrum) w ul. Magistracką;
- przejścia dla pieszych na wszystkich wlotach skrzyżowania ul. Obozowa / ul. Magistracka / ul. Długomiła;
- przeciwstawne kierunki ruchu na ul. Ożarowskiej;
- jednokierunkową ul. Bolecha z zachodu na wschód od ul. Dalibora do ul. Długomiła;
- dodatkowe urządzenia ograniczające prędkość (np. progi) na ul. Ożarowskiej i ul. Bolecha i zakaz wjazdu dla pojazdów pow. 3,5t z wyłączeniem służb komunalnych i obsługi posesji;
- pasy ruchu dla rowerów na ul. Obozowej na odcinakach: ul. Ks. Janusza – al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Radziwie – ul. Banderii;
- torowisko trawiaste z zabezpieczeniem wibroakustycznym.
Mieszkańcy chcą też zachować przystanek tramwajowy przy ul. Magistrackiej, rozbudować jezdnię do dwóch pasów ruchu w celu poprawy warunków ruchu samochodów, oczekują zawężenia chodników pod rozbudowę jezdni oraz rezygnacji z infrastruktury rowerowej w ciągu ul. Obozowej.
Mieszkańcy podczas spotkań wybrali piąty wariant ruchu, który zgodnie z ich wolą zostanie zrealizowany:
Źródło: Urząd Dzielnicy.