Strona główna KOMUNIKACJA Górczewska będzie zwężona

Górczewska będzie zwężona

0
Górczewska będzie zwężona

Na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Młynarskiej ul. Górczewska będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Dodatkowo na skrzyżowaniu z ul. Syreny pojawi się możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Pasy do skrętu w prawo zostaną natomiast zlikwidowane na skrzyżowaniu z ul. Płocką.

– Arteria ta do tej pory niemal wtłaczała do centrum stolicy tysiące samochodów. Chcemy to zmienić. Budowa drugiej linii metra, parkingów „Parkuj i Jedź” czy poprawa siatki połączeń komunikacji miejskiej to sposoby zachęcenia mieszkańców do tego, by korzystali z transportu zbiorowego. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zwężeniu wolskiego odcinka ul. Górczewskiej do dwóch pasów – tłumaczy wiceprezydent Renata Kaznowska.

Spacerujących od jezdni oddzielą pas zieleni, droga dla rowerów i kolejny ciąg zieleni. Chodniki zaprojektowano tak, by jak najrzadziej krzyżowały się z ciągami rowerowymi. Dodatkowo wszystkie przejścia dla pieszych przez jezdnie ul. Górczewskiej będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Lokalizacje obecnie istniejących przejść zostaną niemal w całości zachowane, ale też pojawi się nowe w rejonie ul. Sokołowskiej (w obszarze stacji metra Młynów). Uzupełnione zostaną również drogi dla rowerów. W związku z przewidywanym wzmożeniem ruchu cyklistów dwukierunkowe drogi rowerowe pojawią się po obu stronach ulicy. Ponadto przy ul Górczewskiej przewidziano dostawienie kolejnych stacji Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo. Stacje pojawią się m.in. przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego, a także w rejonie wybudowanej stacji metra.

Niemal wzdłuż całej ulicy pojawi się szpaler drzew, a pieszym towarzyszyć będą pasy zieleni o szerokości 2 m i więcej. Projekt przewiduje zachowanie wszystkich cennych drzew i krzewów obecnie rosnących w przekroju ulicy.

Przy ul. Górczewskiej pojawią się również mocno postulowane przez warszawiaków miejsca parkingowe. Ulokowano je przede wszystkim w pobliżu punktów usługowo-handlowych, a także instytucji publicznych. Tam, gdzie tylko było to możliwe, miejsca parkingowe przy jezdni zaprojektowano w układzie dwa miejsca – jedno drzewo. Dzięki temu wyraźnie podkreślony zostanie zielony, miejski charakter ulicy.

Dodatkowo w pobliżu stacji metra Płocka powstaną miejsca chwilowego zatrzymania w formule „Kiss & Ride”. Dzięki temu pasażerowie będą mogli spokojnie i bezpiecznie wysiąść z podwożących ich do metra samochodów.