Około tysiąca osób wyraziło swoje zdanie odnośnie zmian w komunikacji miejskiej, jakie przygotowuje ZTM. Nie brakuje głosów krytycznych.
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował szereg zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju między ul. Radiową a ul. Górczewską. W tej sprawie na Bemowie, Bielanach i Woli odbyły się spotkania konsultacyjne. Dla tych, którzy nie mogli przyjść na spotkanie przygotowano czat z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem. Dodatkowo każdy mógł swoje uwagi wysyłać drogą elektroniczną lub pocztową. Uwag i propozycji do zmian było około tysiąca. Teraz ZTM obiecuje, że wszystkie przeanalizuje.
Głównym założeniem projektu zmian w komunikacji autobusowej jest wycofanie z ul. Powstańców Śląskich linii 112 i 184, których znaczny odcinek tras pokrywa się z uruchomionym połączeniem tramwajowym i przeniesienie pozyskanych w ten sposób autobusów do obsługi rejonów, gdzie obsługa komunikacyjna wymaga poprawy. Przede wszystkim do intensywnie rozbudowujących się osiedli położonych przy ul. Obrońców Tobruku. Zaproponowane zmiany obejmują łącznie funkcjonowanie 5 linii autobusowych.
Dużo uwag mieszkańcy Bemowa – a szczególnie Jelonek – zgłosili odnośnie planów wycofania z ul. Powstańców Śląskich linii 184. Propozycja ta, również nie podoba się osobom mieszkającym na Odolanach. Powtarzali oni, że utracą bezpośrednie połączenie z Dworcem Zachodnim i Ochotą.
ZTM proponuje, aby linia 184 kursowała na trasie Szczęśliwice – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie – al. Prymasa Tysiąclecia – Wolska – Elekcyjna – Deotymy – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Wrocławska – Powstańców Śląskich – al. Reymonta – Kasprowicza – Metro Młociny.
Dodatkowo chce zmienić trasę linii 167, która miałaby kursować ulicą Kasprzaka i kończyć swój kurs na pętli Cmentarz Wolski. Trasa tej linii miałaby wyglądać następująco: Sanktuarium – Gwintowa – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości – Wawelska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Wolska (powrót: Wolska – Kasprzaka) – Fort Wola – Cm. Wolski.
Osoby biorące udział w konsultacjach mało pozytywnie odniosły się do planów korekty linii 197 na trasie między Ursusem a Bemowem, która spowodowałaby utratę połączenia z Ursusa do Ciepłowni Wola. Projekt ZTM zakłada skierowanie „197” na następującą trasę: Gwiaździsta – Gwiaździsta – Marymoncka – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Powązkowska – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza) – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa (powrót: Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta) – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska – Połczyńska – podjazdy do CH Karolin – Połczyńska – Gierdziejewskiego – Czerwona Droga – Orłów Piastowskich – Keniga – Ursu Nieźwiadek.
Dodatkowo ZTM proponuje nową trasę dla linii 129. Mogłaby ona kursować: Koło – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza – Obozowa – KOŁO) – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Połczyńska – Dźwigowa – Wałowicka – Sympatyczna – Cegielniana – Techników – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Walerego Sławka – Bohaterów Warszawy – pl. Tysiąclecia – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Spisaka – Regulska (powrót: Regulska – Sosnkowskiego – Kościuszki) – PKP Ursus.
Podczas konsultacji najwięcej postulatów pasażerowie przekazywali odnośnie linii 112. Pasażerowie nie zgadzają się na jej skrócenie z Bródna do pętli Chomiczówka. Pasażerowie z Bemowa podkreślali, że stracą bezpośrednie połączenie z Bródnem oraz bardzo utrudni im to podróż między Bemowem a Bielanami.
W przypadku podtrzymania przez ZTM zamiaru jej skrócenia, prosili by linia dojeżdżała choć do pętli Nowe Bemowo.