Strona główna KOMUNIKACJA Kierowcy pojechali Kasprzaka i Redutową

Kierowcy pojechali Kasprzaka i Redutową

Ulica Kasprzaka otwarta Fot. S. Pulcyn UM Warszawa
Ulica Kasprzaka otwarta Fot. S. Pulcyn UM Warszawa

Dzisiaj rano, tuż po godz. 9:00, pierwsi kierowcy pojechali nowo oddanymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. Kursują tu już również autobusy linii 105 i 167. Ruch tramwajowy na nowej trasie na Woli zostanie zainaugurowany za kilka tygodni.

Zakończyły się prace drogowe przy trasie tramwajowej na ul. Kasprzaka. Jeszcze w weekend wykonawca, firma Strabag, malował linie i ustawiał nowe znaki. W poniedziałek 5 lutego rano wprowadzona została docelowa organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej zakończyły się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne są już wszystkie pasy ruchu. Otwarta została także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska.

Także w poniedziałek, 5 lutego rano otwarta została wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne są już obie jezdnie Redutowej.

Kasprzaka otwarta   Fot. S. Pulcyn UM Warszawa
Kasprzaka otwarta Fot. S. Pulcyn UM Warszawa

Autobusy na stałej trasie

Ulicą Kasprzaka jeżdżą już również też autobusy linii 105 – na trasie w kierunku pętli os. Górczewska oraz 167 – do Starego Bemowa/Fortu Bemowo. Pasażerowie nadal korzystają z przystanków tymczasowych – dwóch na Redutowej (Reduta Wolska 57 i 58) oraz na Kasprzaka – PKP Wola (Kasprzaka) 51. Tak będzie do odwołania.

Więcej na temat organizacji ruchu autobusowego na Woli na stronie WTP.

Teraz pora na tramwaj

Udostępnienie ul. Kasprzaka oraz fragmentu ul. Redutowej dla kierowców i pojazdów WTP to jeden z ostatnich etapów budowy nowej trasy tramwajowej na Woli. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie już w lutym. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika.

Nowa trasa tramwajowa ma 3,5 km długości i cztery przystanki. Pasażerowie dojadą nią z Woli do centrum w kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ulicy Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli – tramwaj dowiezie pasażerów m.in. do przystanku kolejowego Warszawa Wola i krótszą trasą dotrze także na Bemowo.

Termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy.

Kasprzaka otwarta   Fot. S. Pulcyn UM Warszawa
Kasprzaka otwarta Fot. S. Pulcyn UM Warszawa

Ostatnie utrudnienia

Trwają jeszcze prace na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona nadal mają jeden pas – w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal są dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dochodzi do nich trzeci. Zamknięty jest także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostają przejezdne.

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

Szczegóły dotyczące inwestycji można poznać na stronie tramwajnakasprzaka.pl.

Źródło: Urząd m. st. Warszawy