Strona główna KOMUNIKACJA Lazurowa już gotowa

Lazurowa już gotowa

Prace na ul. Lazurowej Fot. SZRM Warszawa
Prace na ul. Lazurowej Fot. SZRM Warszawa

Od czwartku, 26 października, kierowcy będą mogli korzystać z obydwu nowych jezdni ul. Lazurowej – między ul. Górczewską a trasą S8. Powstały również nowe chodniki, droga rowerowa i przystanki autobusowe. Budowa tej ważnej dla mieszkańców Bemowa ulicy trwała niecały rok.


Na ul. Lazurowej na Bemowie trwają już ostatnie prace. Na odcinku o długości ok. 500 m – pomiędzy trasą S8 a ul. Górczewską – powstały dwie jezdnie, nowe chodniki i droga rowerowa. Aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom, na skrzyżowaniu z ul. Narwik wybudowana została sygnalizacja świetlna. Wzdłuż drogi stanęły nowoczesne latarnie, a dla pasażerów autobusów komunikacji miejskiej powstały nowe przystanki.

Trwa jeszcze montaż elementów stałej organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sadzenie: 6 tys. krzewów, 5 tys. bylin i traw ozdobnych. W listopadzie zieleń wzbogacona zostanie o 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów.

Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Wykonawcą prac jest firma SKANSKA.

Prace na ul. Lazurowej  Fot. SZRM Warszawa
Prace na ul. Lazurowej Fot. SZRM Warszawa

Wkrótce otwarcie

Budowa drogi rozpoczęła się jesienią 2022 r. Jako pierwsza gotowa była zachodnia część ul. Lazurowej. Kierowcy korzystają z niej już od czerwca, ale przejazd dotychczas był możliwy tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. W najbliższy czwartek, 26 października, w południe otwarta zostanie druga z jezdni – wschodnia, a także chodniki i droga rowerowa. Na ulicę wróci ruch dwukierunkowy. Każda z nowych jezdni będzie miała po dwa pasy. Pojawi się także możliwość zawracania przed skrzyżowaniami z ul. Górczewską i trasą S8.

Również w czwartek na ul. Lazurową i swoje stałe trasy wrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.

Od Al. Jerozolimskich do trasy S8

Ul. Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) stanowi ostatni odcinek drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo między południową a zachodnią częścią obwodnicy Warszawy. Droga powstawała etapami. Jako pierwszy w 2013 r. wybudowany został fragment od Al. Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który był gotowy w 2015 r. Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej to al. 4 czerwca 1989 r. W 2016 r. do ruchu oddany został pierwszy przebudowany odcinek ul. Lazurowej – od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później ulica była gotowa na odcinku od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.

Na budowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydanych zostało ok. 530 mln zł, z czego ok. 113 mln zł stanowiły środki z dotacji UE. Budowa odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 odbywa się również ze wsparciem unijnym. Kwota przewidziana na realizację inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy to ok. 24 mln zł.

Inwestycja jest jednym z dwóch zadań objętych projektem pn. „Poprawa dostępności infrastruktury sieci TEN-T w ramach węzłów drogowych dróg ekspresowych S8 i S2 w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T – budowa odcinków ul. Gandhi i Lazurowej”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Prace na ul. Lazurowej  Fot. SZRM Warszawa
Prace na ul. Lazurowej Fot. SZRM Warszawa

Źródło: Urząd m. st. Warszawy