Od czwartku, 26 października, kierowcy będą mogli korzystać z obydwu nowych jezdni ul. Lazurowej – między ul. Górczewską a trasą S8. Powstały również nowe chodniki, droga rowerowa i przystanki autobusowe. Budowa tej ważnej dla mieszkańców Bemowa ulicy trwała niecały rok.
Na ul. Lazurowej na Bemowie trwają już ostatnie prace. Na odcinku o długości ok. 500 m – pomiędzy trasą S8 a ul. Górczewską – powstały dwie jezdnie, nowe chodniki i droga rowerowa. Aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom, na skrzyżowaniu z ul. Narwik wybudowana została sygnalizacja świetlna. Wzdłuż drogi stanęły nowoczesne latarnie, a dla pasażerów autobusów komunikacji miejskiej powstały nowe przystanki.
Trwa jeszcze montaż elementów stałej organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sadzenie: 6 tys. krzewów, 5 tys. bylin i traw ozdobnych. W listopadzie zieleń wzbogacona zostanie o 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów.
Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Wykonawcą prac jest firma SKANSKA.
Wkrótce otwarcie
Budowa drogi rozpoczęła się jesienią 2022 r. Jako pierwsza gotowa była zachodnia część ul. Lazurowej. Kierowcy korzystają z niej już od czerwca, ale przejazd dotychczas był możliwy tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. W najbliższy czwartek, 26 października, w południe otwarta zostanie druga z jezdni – wschodnia, a także chodniki i droga rowerowa. Na ulicę wróci ruch dwukierunkowy. Każda z nowych jezdni będzie miała po dwa pasy. Pojawi się także możliwość zawracania przed skrzyżowaniami z ul. Górczewską i trasą S8.
Również w czwartek na ul. Lazurową i swoje stałe trasy wrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.
Od Al. Jerozolimskich do trasy S8
Ul. Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) stanowi ostatni odcinek drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo między południową a zachodnią częścią obwodnicy Warszawy. Droga powstawała etapami. Jako pierwszy w 2013 r. wybudowany został fragment od Al. Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który był gotowy w 2015 r. Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej to al. 4 czerwca 1989 r. W 2016 r. do ruchu oddany został pierwszy przebudowany odcinek ul. Lazurowej – od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później ulica była gotowa na odcinku od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.
Na budowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydanych zostało ok. 530 mln zł, z czego ok. 113 mln zł stanowiły środki z dotacji UE. Budowa odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 odbywa się również ze wsparciem unijnym. Kwota przewidziana na realizację inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy to ok. 24 mln zł.
Inwestycja jest jednym z dwóch zadań objętych projektem pn. „Poprawa dostępności infrastruktury sieci TEN-T w ramach węzłów drogowych dróg ekspresowych S8 i S2 w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T – budowa odcinków ul. Gandhi i Lazurowej”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło: Urząd m. st. Warszawy