Strona główna AKTUALNOŚCI Nie chcemy dzielić pieniędzy?

Nie chcemy dzielić pieniędzy?

0
Nie chcemy dzielić pieniędzy?
fot. Sxc.hu

3210 osób zagłosowało dotychczas na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego na Woli. To 2,33 proc. mieszkańców dzielnicy. Pod tym względem jesteśmy na przedostatnim miejscu w Warszawie.

fot. Sxc.hu
fot. Sxc.hu

Gorsze od nas są tylko Bielany, gdzie stosunek głosów do liczby mieszkańców wyniósł 1,65. W czołówce natomiast znalezły się: Wilanów (5,42 proc.), Ursynów (4,82 proc.) i Żoliborz (4,62 proc.)

Na Woli można zagłosować na pięć projektów ogólnodzielnicowych i projekty z jednego z pięciu obszarów, na które została podzielona dzielnica.

 

Jak głosować?

Najłatwiej zagłosować przez Internet – na stronie www.twojbudzet.um.warszawa.pl/glosowanie. Oddać głos można również papierowo, przychodząc do wybranego urzędu dzielnicy (w godzinach jego pracy, pomiędzy 20 a 30 czerwca) i wrzucając do urny wypełnioną kartę. W niektórych dzielnicach funkcjonować będą dodatkowe punkty do głosowania – informacje o nich znajdują się na stronach dzielnic oraz na ulotkach i plakatach.

Można również przesłać swój głos listownie na adres urzędu dzielnicy (al. Solidarności 90) z dopiskiem „Budżet partycypacyjny 2015”. Żeby głos był ważny, musi wpłynąć do urzędu pomiędzy 20 a 30 czerwca. Kartę do głosowania będzie można pobrać ze stron internetowych od 20 czerwca lub w Wydziale Obsługi Mieszkańców w urzędzie dzielnicy.

– Każdy mieszkaniec Warszawy może oddać głos tylko raz – przypomina rzeczniczka urzędu miasta Agnieszka Kłąb. ? Jeżeli ktoś zagłosuje więcej niż jeden raz (np. przez Internet i osobiście), to wszystkie jego głosy zostaną uznane za nieważne.

Jeżeli ktoś zagłosuje na więcej niż pięć projektów z wybranego obszaru, również ten głos nie będzie ważny.

Głosowanie jest jawne. Po wybraniu swoich typów trzeba będzie podać swoje dane: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania i adres e-mail. Na pocztę e-mail przyjdzie prośba o potwierdzenie danych, a adres w głosowaniu może zostać użyty tylko raz.

– Jeśli pomylą się Państwo w głosowaniu (internetowym lub na karcie do głosowania wrzuconej do urny), będą mogli Państwo osobiście udać się do Wydziału Obsługi Mieszkańców i złożyć ponownie kartę do głosowania – zapewniają urzędnicy. – Taka korekta zostanie wprowadzona do sytemu i dzięki temu Państwa głos będzie ważny. Będzie to możliwe tylko do 30 czerwca (poniedziałek). Po 30 czerwca żaden głos nie będzie uznawany.