Strona główna AKTUALNOŚCI Odolany z szansą na budowę stacji kolejowej

Odolany z szansą na budowę stacji kolejowej

0
fot. Warszawski Serwis Prasowy

Nowy plan zagospodarowania przestrzennego Odolan dopuszcza budowę stacji kolejowej w południowej części osiedla. O jej powstanie walczy radna Joanna Tracz-Łaptaszyńska.

Mimo że tereny ciągnące się wzdłuż Alei Jerozolimskich w południowej części Odolan należą w większości do PKP, to stacji kolejowej dostępnej dla pasażerów ciągle tam nie ma. W efekcie, aby dostać się pociągiem do centrum trzeba skorzystać ze stacji Warszawa Zachodnia, jednak dojazd do niej zajmuje mieszkańcom Odolan dużo czasu.

Rozwiązaniem tego problemu mogłaby być stacja zlokalizowana na wysokości ul. Mszczonowskiej, o którą od dawna apeluje radna Joanna Tracz- Łaptaszyńska.

– Wystarczy jedynie wybudować perony i dobudować niezbędną infrastrukturę komunikacyjną, a codzienne dojazdy do centrum Warszawy staną się łatwiejsze dla ponad 20 tys. pasażerów, którzy podróżują z Odolan w stronę Śródmieścia. Taki przejazd zamknąłby się w zaledwie kilku minutach – mówi radna.

Szansą na wybudowanie w przyszłości stacji na terenie południowych Odolan jest nowy plan zagospodarowania tego terenu. Przewiduje on „możliwość realizacji przystanków kolejowych oraz miejsc parkingowych służących obsłudze pasażerów”. – To jeden z najważniejszych punktów tego planu i mam ogromną nadzieję, że znajdzie się on w ostatecznym projekcie, co w przyszłości umożliwi jego realizację – mówi radna.

– Cieszę się, że praktycznie wszystkie uwagi, które dzielnica składała w imieniu mieszkańców zostały uwzględnione – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. Władze dzielnicy zdają sobie jednak sprawę, że nie ma możliwości usatysfakcjonowania wszystkich okolicznych mieszkańców. Plan jednak jest kompromisem, który warto zawrzeć by uchronić teren przed niezorganizowaną zabudową. – Przedłużająca się procedura jego uchwalania może doprowadzić do bezpowrotnej utraty nawet tych terenów, które dziś przewidywane są pod zieleń i usługi publiczne – zaznacza Strzałkowski. Nie bez znaczenia jest również aspekt finansowy. Dziś szacowany koszt wdrożenia planu sięga 800 milionów złotych, w przyszłości może to być znacznie więcej.