Strona główna KOMUNIKACJA Otwarcie nowej jezdni na Kasprzaka

Otwarcie nowej jezdni na Kasprzaka

Tramwaj na Kasprzaka wizualizacja Graf. TW UM Warszawa
Tramwaj na Kasprzaka wizualizacja Graf. TW UM Warszawa

Od poniedziałku, 5 lutego, kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli.

Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia trasy tramwajowej na Kasprzaka. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym, ale już teraz stan robót jest na tyle zaawansowany, że można otworzyć wybudowane jezdnie.

Tramwaj na Kasprzaka - otwierane jezdnie.      Graf. Infoulice Warszawa
Tramwaj na Kasprzaka – otwierane jezdnie. Graf. Infoulice Warszawa

Nowy odcinek Kasprzaka

Na weekend, 3-4 lutego, firma Strabag, czyli wykonawca linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka, zaplanował malowanie linii i ustawianie nowych znaków. W poniedziałek, 5 lutego, od godz. 9:00 kierowcy będą mogli pojechać już po ostatecznym układzie pasów.

W ten sposób wprowadzona zostanie już stała organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska. Jadący ulicą Kasprzaka w kierunku Bemowa nie będą musieli już skręcać na skrzyżowaniu z ulicą Ordona – pojadą dalej prosto dwoma pasami nowej drogi, a na skrzyżowaniu z Wolską będą mieli trzy pasy do skrętu w lewo.

Ulicą Kasprzaka pojadą też autobusy linii 105, na trasie w kierunku pętli Os. Górczewska oraz 167 do Starego Bemowa/Fortu Bemowo.

Tramwaj na Kasprzaka - ostatnie prace  Fot. TM UM Warszawa
Tramwaj na Kasprzaka – ostatnie prace Fot. TM UM Warszawa

Obie jezdnie Redutowej

Także w poniedziałek, 5 lutego, o godzinie 9:00 otwarta zostanie wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne będą już obie jezdnie Redutowej.

Gdzie będą jeszcze trwały prace?

Tramwajarze kończą jeszcze roboty na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal będą dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dojdzie do nich trzeci.

Zamknięty będzie także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostaną przejezdne. Do otwarcia pozostają nowo zbudowane tory tramwajowe wzdłuż Kasprzaka i Wolskiej. Termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy.

Tramwaj na Kasprzaka  wizualizacja   Graf. TW UM Warszawa
Tramwaj na Kasprzaka wizualizacja. Graf. TW UM Warszawa



Ostatnie utrudnienia dla pieszych i rowerzystów

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?

Nowa trasa tramwajowa ma 3,5 km długości i cztery przystanki. Pasażerowie dojadą nią z Woli do centrum w kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ulicy Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli – tramwaj dowiezie pasażerów m.in. do przystanku kolejowego Warszawa Wola i krótszą trasą dotrze także na Bemowo. Szczegóły dotyczące inwestycji można poznać na stronie tramwajnakasprzaka.pl

Tramwaj na Kasprzaka - ostatnie prace.  Fot. S. Pulcyn UM Warszawa
Tramwaj na Kasprzaka – ostatnie prace. Fot. S. Pulcyn UM Warszawa

Więcej zieleni

Inwestycja to nie tylko tory i ulice, ale aż 94 nowych drzew. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych i skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa uzupełnią szpalery wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka. Staną także w innych miejscach, gdzie toczą się prace. Tory na Kasprzaka zostały obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa i w aplikacji 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadomienia o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.

Źródło: Urząd m. st. Warszawy