Strona główna KOMUNIKACJA Peron pod rondem Daszyńskiego

Peron pod rondem Daszyńskiego

Na stacji Rondo Daszyńskiego pojawiło się już wyposażenie hali peronowej. Znalazło się w miejscu, gdzie dotychczas znajdowała się infrastruktura tarcz TBM. Zamknięty też został największy z otworów technologicznych, który służył do usuwania urobku z wnętrza stacji.

IMG_5440-001
fot. Budowametra.pl

Bezpośrednio przy skrzyżowaniu z ul. Towarową widać otwarty wykop, w którym powstają dwa wejścia do metra. Po uwolnieniu tej części placu z magazynów zaplecza tarcz TBM, rozpoczęto wykop, który zabezpieczono ściankami szczelnymi i rozparto stalowymi belkami. Dziś gotowa jest płyta denna jednego z wyjść. Pozostawiono w niej jedynie otwór na maszynownię schodów ruchomych oraz odstojnik schodów stałych. Ściany podziemnego przejścia w części poziomej konstrukcji zostały zabetonowane. Teraz przyszedł czas na szalowanie i zbrojenie płyty stropowej wyjścia.

Dzięki zamknięciu najstarszego spośród wszystkich otworów technologicznych na stacji, mogliśmy rozpocząć murowanie ostatnich 12 pomieszczeń przewidzianych dla kondygnacji -1. Dziś prace te są już zakończone – trwa tynkowanie wnętrz. W hallu głównym stacji układana jest kamienna posadzka.

Gotowe są także dwie konstrukcje schodów stałych prowadzących na peron. Sponad nich rozciąga się widok na halę peronową, która w ciągu półtora miesiąca przybrała niemal ostateczny kształt. Stojące w jednym rzędzie słupy kielichowe unoszą strop, na który metodą natryskową wprowadzany jest tynk akustyczny. Nad torami prace te dobiegły końca.

Na ścianach kondygnacji -2 układane są koryta kablowe. Rozpoczęła się także instalacja torowisk. W pierwszej kolejności pracami torowymi objęto tor południowy, który dziś czeka już na zabetonowanie. Na torze północnym układane jest zbrojenie oraz wibroizolacja.

Źródło: Budowametra.pl