Teren Stacji Techniczno-Postojowej Karolin coraz bardziej przypomina przyszłe zaplecze linii M2. Na stacjach pasażerskich kontynuowane są prace konstrukcyjne. Jeszcze przed wakacjami wykonawca budowy planuje również rozpocząć łączenie dwóch części stacji Karolin.
Na przyszłej stacji metra Karolin prace odbywają się już na poziomie -2, czyli płyty dennej stacji. Niebawem rozpoczną się prace przy łączeniu dwóch części stacji. Obecnie plac budowy jest podzielony ul. Połczyńską, ale jeszcze przed wakacjami ruch zostanie przełożony o kilkanaście metrów nad gotową już część stacji. Dla kierowców nie oznacza to większych utrudnień , tak jak dotychczas, zostaną zachowane po dwa pasy w obu kierunkach.
Prace schodzą pod ziemię
Najbardziej uciążliwy etap dla mieszkańców sąsiadujących z budową ostatniego odcinka linii M2 powoli dobiega końca – na dwóch stacjach: Lazurowej i Karolin – prace już w przeważającej części przeniosły się pod ziemię, na Chrzanowie za kilka tygodni również większość robót przeniesie się pod wylewaną właśnie płytę stropową.
Ostatni odcinek
Budowany odcinek tworzy 3 stacje, a jego długość wynosi ma prawie 4 km. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Tutaj na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych pojawiły się już elewacje, a wewnątrz trwa stawianie ścian działowych.
Źródło: Urząd m. st. Warszawy