Strona główna KOMUNIKACJA Rewolucja po otwarciu metra

Rewolucja po otwarciu metra

Druga linia metra powinna zacząć działać w ciągu najbliższych kilku dni – zapowiadają władze miasta. Być może zostanie uruchomiona w najbliższy weekend. Wiele się wówczas zmieni.
Po uruchomieniu II linii metra kursować zaczną nowe linie autobusowe: E-5 – łącząca Jelonki ze stacją metra Rondo Daszyńskiego kursująca na trasie: os. Górczewska – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – rondo Daszyńskiego. Linia będzie zatrzymywała się tylko na kilku przystankach: Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowska, Siemiatycka, Szeligowska i Ciepłownia Wola;

155 – Koło – Obozowa (powrót: Newelska – Księcia Janusza) – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka (powrót: Ordona) – Prosta – Żelazna – Al. Jerozolimskie (powrót: Towarowa) – pl. Zawiszy. Głównym celem tej linii będzie dowóz mieszkańców Koła do stacji metra. Ponadto zastąpienie linii 159, która zostanie wycofana.

Zlikwidowana zostanie również pętla na pl. Bankowym, w związku z czym linia 527 zostanie skierowana do pętli Esperanto. Jej trasa na Woli przebiegać będzie: al. Solidarności – Okopową – Anielewicza (powrót: Anielewicza – al. Jana Pawła II) – Esperanto.

Istotną zmianą w ruchu tramwajowym w dzielnicy będzie zawieszenie linii 37 na ciągu al. Jana Pawła II. Linia 11 została skierowana w jej miejsce
14 lutego.

27 lutego rozpoczęły się konsultacje społeczne. Jedną z propozycji zmian jest przekierowanie linii tramwajowej 28 do os. Górczewska zamiast do Koła.

Kolejne pomysły dotyczą linii autobusowych:

  • 167 – której trasa wydłużyć mogłaby się o Wolską (powrót: Wolska – Kasprzaka) – Fort Wola – Cm. Wolski, o takiej samej częstotliwości kursowania (10-12 min w godzinach szczytu, co kwadrans poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne);
  • 184 – mogłaby kursować po trasie: al. Prymasa Tysiąclecia – Wolska – Elekcyjna – Deotymy – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Wrocławska oraz al. Reymonta na Bielanach. Jej aktualna częstotliwość mogłaby być zwiększona;
  • 197 – mogłaby pojechać ulicami: Jana Olbrachta – Stromka – Strąkowa (powrót: Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta) – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska.

Warto wyrazić swoje zdanie na ten temat 9 marca w formie czatu z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem oraz 11 marca o godz. 18 w Zespole Szkół nr 24, ul. Księcia Janusza 4.

Autor: CS