Strona główna KOMUNIKACJA Tramwaj na Dworzec Zachodni – prace na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Tramwaj na Dworzec Zachodni – prace na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Bitwy Warszawskiej 1920 r. zwężenie jezdni Graf. Infoulice Warszawa
Bitwy Warszawskiej 1920 r. zwężenie jezdni Graf. Infoulice Warszawa

Budowa trasy tramwajowej Dworzec Zachodni wkracza w kolejny etap. Wykonawca inwestycji rozpocznie roboty wymagające zamknięcia jednej z nitek ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Kierowcy pojadą w obu kierunkach drugą jezdnią. Początek zmian w ruchu w poniedziałek, 5 sierpnia, o poranku.

Wykonawca inwestycji – Konsorcjum ZUE i FABE – przygotowuje się do przebudowy instalacji podziemnych w miejscu, w którym powstanie pierwszy tunel tramwajowy w Warszawie. W pasie dzielącym jezdnie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. buduje przewiązki, które umożliwią wprowadzenie większych zmian w organizacji ruchu. Kolejny etap inwestycji wymaga bowiem zamknięcia drogi, pod którą biegnie infrastruktura do przebudowy.

Po jednym pasie

W poniedziałek, 5 sierpnia, około godziny 5:00 wykonawca zamknie jezdnię ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich – pomiędzy ulicą Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę.

Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone już na skrzyżowaniu z Grójecką. Od strony alei Krakowskiej kierowcy skręcą w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego będzie można tylko zawrócić.

Jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej na drugą nitkę przejadą na skrzyżowaniu ze Szczęśliwicką, tak ominą powstający wykop tunelu, a następnie wrócą na jezdnie północną na wysokości parku Pięciu Sióstr.

Z alei Prymasa Tysiąclecia kierowcy pojadą prosto dwoma pasami. Węziej będą mieli już przed skrzyżowaniem z Alejami Jerozolimskimi. Na wysokości parku w kierunku Grójeckiej będzie już tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskają za Szczęśliwicką.

Dojazd do posesji

Połączenie z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. zachowają drogi wewnętrzne prowadzące do budynków, w których mieszczą się hotel, Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia oraz do bloku pod numerem 18.

Piesi i pasażerowie

Utrudnienia będą dotyczyły także pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Zamknięte będą dwa przejścia przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r. – przy budynku numer 18 oraz przy Szczęśliwickiej. Czynna będzie zebra po drugiej stronie skrzyżowania. Z kolei po stronie ulicy, którą zajmie plac budowy, piesi przejdą od Szczęśliwickiej tylko do hotelu i uczelni. Chodnik wzdłuż parku będzie zamknięty.

Autobusy jadące w kierunku Alej Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką.

W kolejnym etapie wykonawca inwestycji planuje wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich.

Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia

Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”. Pokryte zostaną rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika – kwadrans.

Według szacunków rocznie z nowej trasy będzie korzystało ponad milion pasażerów. Po wybudowaniu wszystkich odcinków tramwaju do Wilanowa wygodne połączenie z drugim co do wielkości dworcem w Warszawie zyskają również mieszkańcy Woli i Bemowa.

Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto. Więcej informacji o nowej trasie tramwajowej na stronie poświęconej inwestycji tramwajdowilanowa.pl.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa i w aplikacji 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadomienia o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.

Źródło: Urząd m. st. Warszawy