Strona główna KOMUNIKACJA Tramwaje pojechały Wolską

Tramwaje pojechały Wolską

Tramwaje na Wolskiej Fot. C. Warś UM Warszawa
Tramwaje na Wolskiej Fot. C. Warś UM Warszawa

Zakończyła się modernizacja trasy tramwajowej na ul. Wolskiej. Od dzisiejszego poranka jeżdżą nią tramwaje linii 13, 26 i 27. Z kolei po nowo oddanym odcinku torowiska na ul. Kasprzaka kursuje „dziesiątka” i „jedenastka”.

To docelowy układ połączeń tramwajowych na Woli, dzięki którym mieszkanki i mieszkańcy tej dzielnicy szybko i wygodnie mogą dotrzeć do metra oraz centrum miasta.

– Po dwóch latach prac zakończyliśmy – w terminie – budowę trasy tramwajowej na Kasprzaka – wraz z przebudową torowiska na Wolskiej. Nową trasą można szybko i wygodnie dojechać do stacji metra linii M2 Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola, gdzie można wygodnie się przesiąść z pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Z tej linii skorzystają mieszkańcy Woli, w tym szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Wraz z zakończeniem prac przy przebudowie torowiska na ul. Wolskiej mieszkańcy Woli mogą korzystać z 5 linii tramwajowych. 

– Ale na tym nie poprzestajemy – sukcesywnie rozwijamy szybki, bezpieczny i ekologiczny transport szynowy w Warszawie. W budowie jest obecnie niemal 10 km nowych tras tramwajowych – na Gagarina i do Wilanowa. Prace zakończymy w tym roku. W przyszłym tramwaj dotrze na Stegny – dodaje prezydent stolicy.

Tramwaje na Wolskiej Fot. C. Warś UM Warszawa
Tramwaje na Wolskiej Fot. C. Warś UM Warszawa

Jak kursują tramwaje na Woli?

Dziś nad ranem tramwaje wróciły na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. „Dziesiątka” pozostała na obecnej trasie, czyli na ul. Kasprzaka, a tramwaje linii 11 jeżdżą teraz na Nowe Bemowo – tak jak teraz, czyli w dni powszednie w godzinach szczytu. Poza godzinami szczytu oraz w soboty i niedziele „jedenastka” kursuje między pl. Narutowicza a Cmentarzem Wolskim. Przy tej nekropoli kończą trasę także tramwaje linii 13.

Również tramwaje linii 26 i 27 mają nowe trasy – jeżdżą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka. Przestały kursować autobusy linii Z26.

Z dokładnymi trasami i rozkładami można zapoznać się na stronie WTP:

Linia 10: OSIEDLE GÓRCZEWSKA – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – Puławska – WYŚCIGI;

Linia 11: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA; kursy skrócone: CM. WOLSKI – PL. NARUTOWICZA;

Linia 13: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA;

Linia 26: METRO MŁOCINY – T. Nocznickiego – Wólczyńska – W. Broniewskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. Solidarności – Targowa – J. Zamoyskiego – Grochowska – WIATRACZNA;

Linia 27: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – al. Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – METRO MARYMONT;

Tramwaje na Wolskiej  Fot. S. Pulcyn UM Warszawa
Tramwaje na Wolskiej Fot. S. Pulcyn UM Warszawa

Tramwaj na Kasprzaka – wygodne przystanki i więcej zieleni

Budowa nowej trasy tramwajowej na Woli objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostały wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostały przełożone do wykopu. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Wszystkie dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Dotyczy to także przystanku w wykopie – Reduta Wolska.

W tym miejscu tory tramwajowe zajęły miejsce jezdni. W miejscu rozebranych torów, które były obok tramwajarze powiększają tereny zielone. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy powstaje podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.

Źródło: Urząd m. st. Warszawy