Zakończyła się modernizacja trasy tramwajowej na ul. Wolskiej. Od dzisiejszego poranka jeżdżą nią tramwaje linii 13, 26 i 27. Z kolei po nowo oddanym odcinku torowiska na ul. Kasprzaka kursuje „dziesiątka” i „jedenastka”.
To docelowy układ połączeń tramwajowych na Woli, dzięki którym mieszkanki i mieszkańcy tej dzielnicy szybko i wygodnie mogą dotrzeć do metra oraz centrum miasta.
– Po dwóch latach prac zakończyliśmy – w terminie – budowę trasy tramwajowej na Kasprzaka – wraz z przebudową torowiska na Wolskiej. Nową trasą można szybko i wygodnie dojechać do stacji metra linii M2 Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola, gdzie można wygodnie się przesiąść z pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Z tej linii skorzystają mieszkańcy Woli, w tym szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Wraz z zakończeniem prac przy przebudowie torowiska na ul. Wolskiej mieszkańcy Woli mogą korzystać z 5 linii tramwajowych.
– Ale na tym nie poprzestajemy – sukcesywnie rozwijamy szybki, bezpieczny i ekologiczny transport szynowy w Warszawie. W budowie jest obecnie niemal 10 km nowych tras tramwajowych – na Gagarina i do Wilanowa. Prace zakończymy w tym roku. W przyszłym tramwaj dotrze na Stegny – dodaje prezydent stolicy.
Jak kursują tramwaje na Woli?
Dziś nad ranem tramwaje wróciły na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. „Dziesiątka” pozostała na obecnej trasie, czyli na ul. Kasprzaka, a tramwaje linii 11 jeżdżą teraz na Nowe Bemowo – tak jak teraz, czyli w dni powszednie w godzinach szczytu. Poza godzinami szczytu oraz w soboty i niedziele „jedenastka” kursuje między pl. Narutowicza a Cmentarzem Wolskim. Przy tej nekropoli kończą trasę także tramwaje linii 13.
Również tramwaje linii 26 i 27 mają nowe trasy – jeżdżą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka. Przestały kursować autobusy linii Z26.
Z dokładnymi trasami i rozkładami można zapoznać się na stronie WTP:
Linia 10: OSIEDLE GÓRCZEWSKA – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – Puławska – WYŚCIGI;
Linia 11: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA; kursy skrócone: CM. WOLSKI – PL. NARUTOWICZA;
Linia 13: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA;
Linia 26: METRO MŁOCINY – T. Nocznickiego – Wólczyńska – W. Broniewskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. Solidarności – Targowa – J. Zamoyskiego – Grochowska – WIATRACZNA;
Linia 27: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – al. Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – METRO MARYMONT;
Tramwaj na Kasprzaka – wygodne przystanki i więcej zieleni
Budowa nowej trasy tramwajowej na Woli objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostały wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostały przełożone do wykopu. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Wszystkie dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Dotyczy to także przystanku w wykopie – Reduta Wolska.
W tym miejscu tory tramwajowe zajęły miejsce jezdni. W miejscu rozebranych torów, które były obok tramwajarze powiększają tereny zielone. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy powstaje podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Źródło: Urząd m. st. Warszawy