Strona główna AKTUALNOŚCI Za kołnierz nie wylewamy

Za kołnierz nie wylewamy

Na Woli jest najwięcej sklepów monopolowych ze wszystkich dzielnic Warszawy. W 2013 r. wydano im 436 koncesji. Pod względem alkoholu sprzedawanego w knajpach jesteśmy na drugim miejscu – za Śródmieściem.

9604803781_3a096929e6_z

W zeszłym roku w Warszawie wydano o 21 proc. więcej koncesji na sprzedaż alkoholu w sklepach, niż w 2012 r. i o 13,5 proc. więcej – w lokalach gastronomicznych.

Łącznie było to 3090 koncesji na sprzedaż alkoholu w sklepach i 2140 – na sprzedaż w punktach gastronomicznych. Najwięcej sklepów monopolowych przybyło na Woli – na koniec 2013 r. było ich 436 (to rekord w skali Warszawy), 52 proc. więcej, niż rok wcześniej. Z kolei najwięcej lokali, w których sprzedają alkohol przybyło w Śródmieściu – na koniec 2013 r. było ich 914, czyli o 147 więcej, niż w 2012 r.

Największym procentowym przytostem lokali gastronomicznych z alkoholem może pochwalić się Rembertów. W 2012 r. było ich cztery, a w 2013 – siedem, co oznacza, że ich liczba zwiększyła się o 75 proc. O 36,8 proc. zwiększyła się liczba lokali podających alkohol na Mokotowie, a o 35,5 proc. – w Wilanowie.

W Wilanowie w zeszłym roku zanotowano największy przyrost sklepów monopolowych w stolicy. W 2012 r. było ich 39, w 2013 – już 70. Z kolei we Włochach liczba sklepów z procentami zwiększyła się o 63 proc., na Woli – o 56,8 proc., a na Pradze-Północ – o 56,5 proc.

Wola pod względem liczby koncesji dla sklepów z alkoholem w 2013 r. zdetronizowała Mokotów (296), który ostatecznie znalazł się na trzecim miejscu, za Śródmieściem (341). Po drugiej stronie zestawienia znalazły się: Rembertów (19), Wesoła (22) i Ursus (62).

Pierwsza trójka pod względem liczby lokali gastronomicznych jest taka sama, jak w 2012 r. – Śródmieście (914), Wola (436) i Mokotów (296). Przy czym w tej ostatniej dzielnicy liczba koncesji dla lokali spadła o 16,4 proc.