Budowa II linii metra wystartuje na Woli w listopadzie. Wykonawca rozpocznie prace od dwóch stacji pod ulicą Górczewską.
Podczas budowy stacji Młynów i Księcia Janusza ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej.
Pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ul. Deotymy będą jeździły tylko autobusy, które nie będą mogły wjeżdżać w ul. Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka. Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe: ul. Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, Kasprzaka oraz Prostą.
W czasie budowy ul. Wolską będzie jeździło więcej tramwajów. A miasto wzmocni komunikację autobusową na ul. Połczyńskiej i Kasprzaka. Na ul. Połczyńskiej, Kasprzaka i Prostej (do Ronda Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również – w obu kierunkach – na ul. Towarowej od Ronda Daszyńskiego do al. Solidarności.
W drugim etapie, na przełomie roku, zostaną wprowadzone zmiany związane z budową stacji Płocka. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. W drugiej połowie 2017 r. z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Skierniewickiej oraz Kasprzaka i Prostej do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu na ul. Kasprzaka.
Więcej informacji o utrudnieniach w tym tygodniu poda Urząd Dzielnicy Wola na specjalnych spotkaniach dla mieszkańców.
Wgłąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Planowane stacje to: Płocka (C08), umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07), planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06), pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.
Umowę podpisano 29 września. Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gulermak, kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590 zł brutto. Czas budowy to 38 miesięcy. Ta firma, w konsorcjum z dwiema innymi, wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest Biuro Projektów „Metroprojekt”, które wygrało ogłoszony przez Metro Warszawskie konkurs.