Strona główna KOMUNIKACJA Cyfrowy parking na Woli

Cyfrowy parking na Woli

fot. materiały prasowy

Pierwszy w Polsce projekt „Cyfrowego parkingu” uruchomiła przy ul. Jana Kazimierza firma NaviParking przy współpracy z Instytutem Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk.

Rozwiązanie umożliwia w pełni zautomatyzowane korzystanie z parkingu, m.in. nawigację na wybrany parking, otwarcie szlabanu za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji mobilnej oraz wygodne płatności mobilne za parking.

Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację NaviPay ze sklepu Google Play lub AppStore, zarejestrować się, a następnie udać w kierunku parkingu. Przed rozpoczęciem podróży można sprawdzić status dostępności miejsc parkingowych i uruchomić nawigację samochodową bezpośrednio z NaviPay, a po dotarciu otworzyć szlaban za pomocą jednego przycisku w aplikacji.

Warto pamiętać, że otwarcie szlabanu jest możliwe tylko wtedy, gdy aplikacja jest używana bezpośrednio przed szlabanem, a fotokomórki wykryją obecność samochodu przed wjazdem na parking. Po zakończeniu parkowania kierowca może zapłacić za czas spędzony na parkingu z użyciem płatności mobilnych wykorzystujących platformę Przelewy24.

Koszt za godzinę parkowania na ogrodzonym parkingu wynosi 5zł. Opłatę za usługę parkowania kierowca może uiścić przy użyciu karty płatniczej, Blik oraz usług bankowości internetowej. Aplikacja NaviPay jest dostępna zarówno dla posiadaczy telefonów z systemem Android jak również urządzeń wyprodukowanych przez Apple.

– Innowacyjne rozwiązanie parkingowe przy ul. Jana Kazimierza jest cyfrową odpowiedzią na codzienne wyzwania kierowców w tej okolicy. Ograniczona liczba miejsc parkingowych, gęsta zabudowa, wąskie ulice i zakazy parkowania przekładają się na płynność ruchu ulicznego oraz komfort mieszkańców – mówi Marek Stawiński, prezes NaviParking.