Zakończyła się kompleksowa przebudowa ul. Górczewskiej. Na odcinku od ul. Syreny do Młynarskiej pojawiły się nowe chodniki, drogi dla rowerów, miejsca parkingowe i zieleń.
Po otwarciu nowych stacji z części ulicy zniknął buspas, a w jego miejsce po obu stronach pojawiły się nowe miejsca parkingowe. Jest ich więcej niż przed przebudową. Tym samym geometria ul. Górczewskiej została dostosowana do przekroju ul. Leszno.
– To przykład tego, w jaki sposób można pogodzić racje wszystkich. Interesy z jednej strony kierowców, z drugiej strony – pieszych, również rowerzystów. Mamy więcej zieleni, nowe chodniki antysmogowe, mamy nową ścieżkę rowerową, zostały uporządkowane miejsca do parkowania i jest ich więcej. Wszystko to w sposób jak najbardziej nowoczesny – mówi prezydent Rafał Trzaskowski.
Po obu stronach ulicy ułożone zostały zupełnie nowe chodniki z betonowych płyt antysmogowych, wyposażone w udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Osoby z niepełnosprawnościami mogą korzystać z ramp przy miejscach parkingowych oraz pochylni przy przystankach komunikacji miejskiej.
Po północnej stronie powstała wygodna, asfaltowa droga dla rowerów, która łączy się w spójną sieć z szeregiem innych tras m.in. w al. Prymasa Tysiąclecia i wzdłuż ciągu Leszno-Okopowa-Towarowa.
Przybyło też zieleni – najwięcej na odcinku objętym intensywnymi pracami związanymi z budową metra. Pojawiło się tam niemal 100 nowych drzew, z których blisko 30 zazieleniło pas dzielący ulicy Górczewskiej.
Na dalszym odcinku przede wszystkim udało się zachować większość istniejącej zieleni, która rośnie bujnie głównie po północnej stronie ulicy. Oprócz tego posadzono ponad 20 nowych drzew oraz 11 tysięcy krzewów i bylin, które pokrywają teren ponad 2 tysięcy mkw.
Ulica zyskała nowe oświetlenie. Zamiast starych słupów pojawiły się nowe latarnie z oświetleniem ledowym. Daje to lepsze światło i znaczne oszczędności energii. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna przy Płockiej i Syreny. Nowe światła są wyposażone w automatyczną detekcję oraz zsynchronizowane z pozostałymi skrzyżowaniami, co powinno zapewnić płynność ruchu
Istotne dla uspokojenia ruchu i bezpieczeństwa są również dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy z sygnalizacją przy ul. Tyszkiewicza. Nowe przejście pomoże lepiej skomunikować ze sobą osiedla po północnej stronie Górczewskiej z rejonem Kolonii Wawelberga.
Na wysokości ul. Sokołowskiej piesi mogą przedostać się na drugą stronę ulicy, korzystając z nowych przejść podziemnych wyposażonych w windy. Z kolei na wysokości stacji PKP Młynów kolejarze dostosowali wiadukt kolejowej linii obwodowej do ruchu pieszego. Wysiadający z pociągów mogą przekroczyć Górczewską w tym miejscu, korzystając z wyposażonej w windy kładki wzdłuż torowiska.