Dobiega końca modernizacja torowiska na ul. Wolskiej. Ostatnie prace na tej trasie wymagają kilkudniowej korekty w kursowaniu tramwajów linii 13. Od poniedziałku, 25 marca, po Wolskiej będą już jeździły regularnie tramwaje linii 13, 26 i 27, a „dziesiątka” i „jedenastka” pozostaną na ul. Kasprzaka.
Tramwajarze kończą modernizację odcinka torowiska na ulicy Wolskiej – między Elekcyjną a Kasprzaka. To część budowy nowej trasy na Kasprzaka, która została otwarta na początku marca. Zanim po nowo zbudowanych torach na Wolskiej pojadą tramwaje, trzeba zdemontować tymczasowe, specjalne połączenie między torami przy al. Prymasa Tysiąclecia, gdzie tramwaje linii 13 zmieniały kierunek jazdy. Te prace zaplanowano od czwartku do niedzieli 21-24 marca.
W tym czasie tramwaje linii 13 będą kursowały na krótszej trasie – dojadą ulicą Wolską tylko do Skierniewickiej, a ostatnim przystankiem będzie Metro Płocka 57. Do „trzynastki” w kierunku Pragi będzie można natomiast wsiąść na przystanku Zajezdnia Wola 03 – na ulicy Wolskiej przy skrzyżowaniu z Młynarską. Częściej będą jeździły autobusy linii zastępczej Z26 (Cmentarz Wolski – Metro Płocka) – w dni powszednie w godzinach szczytu co 10 minut.
Zmiany po przebudowie
Od poniedziałku, 25 marca, tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. „Dziesiątka” pozostanie na obecnej trasie. Tramwaje linii 11 będą jeździły na Nowe Bemowo – tak jak teraz czyli w dni powszednie w godzinach szczytu. Poza godzinami szczytu oraz w soboty i niedziele „jedenastka” będzie jeździła między pl. Narutowicza a Cmentarzem Wolskim. Przy tej nekropoli będą kończyły trasę także tramwaje linii 13.
Zmienią się również trasy linii 26 i 27 – tramwaje pojadą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i M. Kasprzaka. Przestaną kursować autobusy linii Z26.
Docelowy przebieg tras tramwajowych na Woli
Od poniedziałku, 25 marca, mieszkanki i mieszkańcy Woli będą mogli korzystać z 5 linii tramwajowych.
Linia 10: OSIEDLE GÓRCZEWSKA – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – Puławska – WYŚCIGI;
Linia 11: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA; kursy skrócone: CM. WOLSKI – PL. NARUTOWICZA;
Linia 13: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA;
Linia 26: METRO MŁOCINY – T. Nocznickiego – Wólczyńska – W. Broniewskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. Solidarności – Targowa – J. Zamoyskiego – Grochowska – WIATRACZNA;
Linia 27: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – al. Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – METRO MARYMONT;
Z dokładnymi trasami i rozkładami można zapoznać się na stronie WTP.
Tramwaj na Kasprzaka – nowa inwestycja komunikacyjna dla Warszawy
Po zaledwie dwóch latach od rozpoczęcia budowy, od początku marca warszawiacy jeżdżą nowo zbudowaną trasą tramwajową. Można nią szybko i wygodnie dojechać do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola. Korzystają z niej m.in. mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Do metra krótszą trasą docierają także tramwaje z Bemowa.
Budowa nowej trasy tramwajowej objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostały wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostały przełożone do wykopu. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Wszystkie dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Dotyczy to także przystanku w wykopie – Reduta Wolska.
W tym miejscu tory tramwajowe zajęły miejsce jezdni. W miejscu rozebranych torów, które były obok tramwajarze powiększają tereny zielone. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy powstaje podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Źródło: Urząd m. st. Warszawy