Planowana na ten rok przebudowa torowiska na ulicy Obozowej łapie opóźnienie. Jak informują Tramwaje Warszawskie, prace rozpoczną się prawdopodobnie dopiero w 2016 roku.
Jeszcze niedawno urzędnicy zapowiadali, że modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Obozowej będzie wiązała się z wyłączeniem ruchu w dniach 3-25 października tego roku na odcinku od Płockiej do al. Prymasa Tysiąclecia. Przygotowania poprzedzono też m.in. konsultacjami społecznymi, w których mieszkańcy mówili o swoich oczekiwaniach.
„Przegląd Wolski” postanowił zapytać Tramwaje Warszawskie, na jakim etapie jest inwestycja i co dokładnie w jej ramach będzie przebudowywane. Jak się okazało, tegoroczne plany stają pod ogromnym znakiem zapytania.
– Ze względu na opóźnienia w procesie zatwierdzania stałej organizacji ruchu roboty na ul. Obozowej prawdopodobnie rozpoczną się w 2016 roku – zdradza Michał Powałka, rzecznik spółki.
Wyjaśnia też, że prace obejmą odcinek od ulicy Młynarskiej do pętli tramwajowej Koło. W ramach prac przebudowywane będzie torowisko na długości ok. 2,6 km wraz z zapewnieniem odwodnienia do kanalizacji. Poszerzone mają być również przystanki tramwajowe. Przebudowa czeka też jezdnię i chodniki.
– W zakresie wynikającym z przebudowy infrastruktury tramwajowej, oraz budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Ks. Janusza – wyjaśnia Powałka.
I dodaje, że wprowadzony będzie priorytet dla ruchu tramwajowego i pasów dla rowerzystów na jezdniach ul. Obozowej na odcinku al. Prymasa Tysiąclecia – pętla Koło. Zmodernizowana zostanie z kolei sieć trakcyjna i słupki trakcyjno-oświetleniowe.
A jak będzie wyglądała sama konstrukcja torowiska? – Planuje się bezpodsypkową konstrukcję torowiska tramwajowego na podbudowie z płyty betonowej. Odcinek ul. Płocka – ul. Wawrzyszewska: zabudowa tłuczniowa, odc. ul. Wawrzyszewska – al. Prymasa Tysiąclecia: zabudowa sztywna (nawierzchnia drogowa), odc. al. Prymasa Tysiąclecia – pętla Koło: zabudowa trawiasta – wylicza rzecznik.