Ruszyła pierwsza tarcza drążąca tunel metra na Woli. W marcu ma dołączyć do niej druga tarcza, która zbuduje tunel równoległy. W 2019 r. mają być otwarte trzy nowe stacje i prawie 3,5 km trasy
Na placu budowy stacji Księcia Janusza zmontowano już tarczę TBM Krystyna, która rozpoczęła budowę tunelu w kierunku stacji Rondo Daszyńskiego. Długa na prawie 100 m maszyna drąży tunel w gruncie i równocześnie montuje betonową obudowę.
– Na 10 lutego planujemy rozruch techniczny, a 15 lutego TBM Krystyna ma zacząć prace – mówi rzecznik wykonawcy budowy metra na Woli Bartosz Sawicki.
Tarcza pod ziemią przechodzi przez betonowe konstrukcje kolejnych stacji (na każdej ma serwisowy postój) a po zakończeniu drążenia całego tunelu, po zdemontowaniu, jest wyjmowana na powierzchnię. Tarcze są dwie, bo każda buduje tunel dla innego kierunku ruchu. Drążenie rozpoczęła już tarcza o „imieniu” Krystyna, a w marcu ruszy tarcza Maria. Drążenie zakończą jesienią w specjalnie przygotowanym szybie wydobywczym za torami odstawczymi przy stacji Rondo Daszyńskiego.
Tunele mają być gotowe na przełomie listopada i grudnia, a budowa całego odcinka ma zakończyć się w 2019 r. – Planujemy od razu rozpocząć następny, w stronę Bemowa, do ul. Powstańców Śląskich – mówi prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Na zachodzie zakończymy budowę metra w 2023 r. stacją przy ul. Połczyńskiej i Stacją Techniczno-Postojową Mory.
Przy ul. Księcia Janusza pod ul. Górczewską gotowa jest już betonowa konstrukcja stacji, trwa budowa komory torów odstawczych za stacją w kierunku zachodnim. Na stacji Młynów zbudowany jest poziom –1, czyli przyszła antresola, z której pasażerowie będą schodzili na perony; trwają prace na poziomie –2. Na Płockiej gotowe są wszystkie ściany stacji, trwa betonowanie stropu stacji.
Rozbudowa II linii metra na Woli rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08), umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07), planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ulic Sokołowskiej i Syreny, oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.