Jeszcze w tym miesiącu wolscy rowerzyści dostaną nowe drogi wzdłuż ulicy Prostej. Jednak na trasy dla jednośladów na tak ważnym ciągu, jak Okopowa-Towarowa, czy przy al. Solidarności będzie trzeba jeszcze poczekać.
– W tej chwili na Woli dobiega końca budowa dróg dla rowerów w ciągu ul. Prostej. Będą one przejezdne do końca miesiąca. Dzięki temu powstaje długi i ważny korytarz rowerowy, który wiedzie ul. Kasprzaka, Prostą i Świętokrzyską przez centrum miasta na Pragę – wyjaśnia Mikołaj Pieńkos, inspektor z biura pełnomocnika miasta ds. rowerów.
Rondo Daszyńskiego ma zostać przebudowane w przyszłym roku przez Tramwaje Warszawskie, a wtedy powstaną tam również przejazdy dla jednośladów. Jak wyjaśniają urzędnicy, w tym roku miały pojawić też pasy rowerowe na ulicy Obozowej, w związku z modernizacją torowiska. – Projekt zakłada m. in. budowę peronów przystankowych tak, by pasażerowie nie musieli wsiadać i wysiadać z tramwaju wprost pod koła samochodów. Niestety, projekt nie zyskał aprobaty niektórych radnych dzielnicy, w związku z czym jego realizacja jest obecnie wstrzymana – zaznacza Pieńkos.
Ci, którzy liczą na trasy rowerowe wzdłuż al. Solidarności czy ciągu Towarowa-Okopowa także muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. – Te odcinki są ujęte w Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020. To dokument operacyjny, który wskazuje najważniejsze korytarze transportowe dla rowerzystów i listę inwestycji niezbędnych, by stworzyć sieć infrastruktury rowerowej – tłumaczy inspektor.
Według tego planu trasa w al. Solidarności pomiędzy Okopową a al. Jana Pawła II ma powstać w latach 2015-16 za ponad 1,8 mln zł. W tym samym terminie przewidziano budowę przejazdu dla jednośladów na ciągu Okopowa-Towarowa (od Ronda Zgrupowania AK Radosław do Al. Jerozolimskich). Koszt: niecałe 2,7 mln zł.
– Dokument określa wstępne daty realizacji, jednak nie są one wiążące. W pierwszej kolejności chcemy się skupić na ciągu Okopowa-Towarowa – zastrzega Pieńkos.
Jak już pisaliśmy, rowerzyści nie mają też co liczyć w tym roku na trasę w al. Jana Pawła II pomiędzy al. Solidarności a rondem ONZ. Ma powstać w 2015 r., bo będzie powiązana z projektem modernizacji torowiska i przystanków prowadzonym przez Tramwaje Warszawskie.