Wolscy radni przeciwni są cięciu tras autobusowych po otwarciu metra.
Przedstawiciele mieszkańców sprzeciwiają się zmianom w kursowaniu m.in. autobusów 171 i 190, których trasy ZTM chce skrócić wraz z otwarciem nowych stacji podziemnej kolejki. Radni chcą też wprowadzania ewentualnych zmian po kilku miesiącach od otwarcia metra.
- Najprawdopodobniej w czerwcu zostaną otwarte dwie nowe stacje II linii metra
- ZTM chce wraz z uruchomieniem stacji Ulrychów i Bemowo skrócić trasy autobusów
- Radni sprzeciwiają się zmianom w rozkładach
- Przedstawiciele mieszkańców chcą też, by ewentualne zmiany wprowadzać z kilkumiesięcznym opóźnieniem, a nie w dniu otwarcia metra
Wkrótce zakończy się budowa dwóch stacji metra po lewej stronie Warszawy.
Zarząd Transportu Miejskiego chce powiązać uruchomienie stacji Ulrychów i Bemowo ze zmianami tras autobusów: 109, 149, 154, 167, 171, 190 i 201.
Takie rozwiązanie wzbudziło sprzeciw Radnych Woli, którzy we wtorek przyjęli w tej sprawie uchwałę.
Kamil Giemza, przewodniczący większościowego klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Dzielnicy Wola:
Zaproponowane zmiany budzą niepokój mieszkańców, którzy przyzwyczaili się do korzystania z konkretnych rozwiązań komunikacyjnych.
Zarząd Transportu Miejskiego nie może patrzeć tylko przez pryzmat kosztów transportu, wtedy bowiem powstanie ryzyko odpływu użytkowników komunikacji zbiorowej
Jego zdaniem Warszawa powinna przykładać szczególną uwagę do wygody transportu miejskiego. Inni radni podzielają tę opinię.
Największy sprzeciw budzą plany skrócenia 171 i 190.
171 jeździ dziś z Chomiczówki, przez Wolę na Torwar, stanowiąc także połączenie dla wielu kibiców piłki nożnej i siatkówki. Druga prowadzi z osiedla Górczewska przez całe miasto, aż do Centrum Handlowego Marki. Po zmianach pierwsza miałaby stać się linią lokalną i łączyć Chomiczówkę ze stacją metra Bemowo.
Kursowanie przegubowców 190 zostałoby skrócone do pętli Znana.
Adam Matusik, Przewodniczący Komisji Ładu Przestrzennego i Nieruchomości:
Doceniamy pozytywne zmiany, jakie niesie za sobą rozbudowa II linii metra, nie możemy się jednak zgodzić na ucinanie tras autobusów, które dają możliwość seniorom i rodzicom z dziećmi wygodnego dojazdu, bez konieczności przesiadania się, do takich instytucji jak szpitale, OPS, wolski Ratusz czy placówki oświatowe.
Zdaniem radnych istotne jest też, żeby zmiany nie były wprowadzane “w dniu otwarcia” nowych stacji metra, a po kilku miesiącach, kiedy mieszkańcy przyzwyczają się do korzystania z podziemnej kolejki.
Ewa Statkiewicz, Przewodnicząca Rady Dzielnicy:
Jeżeli decyzja o pozostawieniu wszystkich linii byłaby niemożliwa proponujemy, aby ze zmianami wstrzymać się przynajmniej do momentu zdobycia wiarygodnych danych o przejazdach mieszkańców po otwarciu linii metra.
Zrdódło: UD Wola